بارسا فراتر از يک باشگاه


بارسا فراتر از يک باشگاه

وبلاگم در مورد بارسلونا و موارد مرتبط به اون


اولین بازی-اثبات بزرگی پپ و لاماسیا

 بارسا در فصل نقل و انتقالات با تنها خرید دو بازیکن جدید، سسک و الکسیس راهی فصل جدید شد. خریدهایی که گواردیولا برایشان خیلی اصرار داشت. حتی وقتی قرارداد تیاگو آلکانترای پدیده را تمدید کردند و عده زیادی از عدم نیاز به خرید فابرگاس صحبت کردند اما پپ باز هم اصرار کرد و در نهایت انتقال این بازیکن به وقوع پیوست. حضور فابره، تیاگو، ژاوی، اینیستا و کیتا زمزمه ها و شایعه هایی زیادی را شروع کرد. تیاگو خواهد رفت، ژاوی بازنشسته می شود، کیتا در لیست فروش، فابرگاس نیمکت نشین ...

پس از مشخص شدن بازیکنان بارسا در فصل جدید همه درباره نوع استفاده از بازیکنان جدید بحث می کردند. سسک جانشین ژاویست و تیاگو هم در مواقع مصدومیت بازیکنان کلیدی خط میانی به کار گرفته خواهد شد. الکسیس شیلیایی هم با توجه به سن کم می تواند به عنوان ذخیره به بازی گرفته شود تا هم تجربه کسب کند و هم کم کم با جو بازی بارسا هماهنگ شود. حرف ها و پیش بینی هایی قابل درک و برای باورکردن!

اما پپ گواردیولای باهوش و کاربلد سرمربی این تیم بارساست. نمی توان گفت فهم او از فوتبال به اندازه اطرافیانمان و شایعه سازان است.

در عجیب ترین نکته ی اولین بازی بارسا در فصل 12-11 لیگای اسپانیا، آن هم مقابل ویارئال اروپایی و خطرناک پپ هر سه ی تیاگو، سسک و الکسیس را در ترکیب اصلی به میدان فرستاد!

در نبود کاپیتان پویول، نیمکت نشینی ژاوی، سلطان پاس جهان، بازیکنی که در این چند سال اخیر همیشه از بهترین فوتبالیست های جهان بوده و هست و یکی از بهترین های حال حاضر مستطیل سبز نکته ای بود بس عجیب. چه کسی جرات این کار را دارد که یکی از سه بازیکن برتر سال را روی نیمکت بنشاند. هیچ کسی جز پپ از آنچه در سرش می گذرد و آنچه می خواهد به اجرا بگذارد خبر ندارد. بدون شک تفکر پپ بالاترین میزان ریسک را داشت. ولی برای ریسک کردن چه کسی بهتر از او. اگر جرات او نبود که پیکه ، پدرو و بوسکتس ناشناخته و گمنام را با درصدی بالاتر از این ریسک ها به یکی از بهترین ها تبدیل نمیکرد.

همین ترکیب عجیب و نحوه ی چیدمانشان در مقابل ویارئال همه را سورپرایز کرده بود که تیاگو گلزنی کرد. شاید همین برای دلیل ایمان آوردن به گواردیولا بس بود اما هنوز هم عده ای منتظر نتیجه نهایی این دیدارند. خارق العاده تر اینکه سسک هم گل زد. او باز هم نشان داد چه بازیکن ارزشمندیست. چیزی که در سوپر کاپ اسپانیا و اروپا نیز نمایش داده بود. دیگر باید این را دانست که جایگاه گواردیولا کجاست. اما وقتی گل سوم بارسا توسط باز هم یک تازه وارد زده شد، دیگر حرفی برای زدن نماند. حالا دیگر راهی جزایمان آوردن به کار او باقی نمانده.

بی شک نبوغ پپ گواردیولا همچنان دیدن دارد. او اسطوره ایست جاودان در دنیای فوتبالی برای بردن و لذت بردن!



نظرات شما عزیزان:

xavi
ساعت11:00---14 شهريور 1390
salam dada mobarak bashe khob veblagi zedi
پاسخ:chakeredam dada


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: mj | تاريخ: چهار شنبه 9 شهريور 1390برچسب:, | موضوع: <-PostCategory-> |